16 Temmuz 2011 Cumartesi

AFGANİSTAN TÜRKMEN ŞURASI YÖNETİM KURULU BAŞKANLIĞINA HACI EMİN KANİ GETİRİLDİ

Afganistan Türkmenleri'nin siyasi, sosyal ve kültürel kuruluşu olan Türkmen Şurası Yönetim Kurulu Başkanlığı seçimi yapıldı.
Geçen hafta başkent Kabil'de gerçekleştirilen Türkmen Şurası Yönetim Kurulu Başkan ve yardımcılarını belirliyen seçime 850 kişilik delege katıldı.
Afganistan'ın değişik vilayetlerinin yanı sıra ABD, Almanya, S.Arabistan, Pakistan ve İran gibi çeşitli ülkelerde yaşayan Türkmen ileri gelenleri ve aksakkallarının katıldığı seçime, yaşulular arasından 242 kişilik merkez şurası üyesi siçimi yapıldı. Sözkonusu 242 kişilik üyenin 177'si Türkmen Şurası başkan ve başkan yardımcısı seçimi için sandık başına gittiler.
Kunduz Vilayeti eski parlementerlerden Hacı Emin Kani ve Şibirgan eski Valisi Rozmuhammet Nur'un aday gösterildiği başkanlık seçiminde, Hacı Emin Kani 94 oy alarak başkan seçildi.
Rozmuhammed Nur ise 80 oy alarak başkanlıktan elendi.
Başkan yardımcılığına ise Mezar-ı Şerif'ten Mevlevi Nimetullah, Meymene'den Kurbanmurat ve Şibirgan'dan Ömer Mahdum seçildi.
(Derleyen: Osman Mahdum)


Hiç yorum yok: